Příčiny únavy

Vitamíny a Vaše energie

Příčiny únavy a nedostatku energie

Sdílet na:

„Jsem tak unavený/unavená.“ Jak často tuhle větu slyšíte od svého partnera, dítěte, kolegy nebo od přátel? Únava a vyčerpání jsou častým problémem a mohou mít mnoho možných příčin. Když uvažujete o příčinách, je nejprve důležité vyloučit váš zdravotní stav, protože únava často doprovází nemoc. Únava může být pro organismus přirozená a může nastat po nedostatečném spánku, neobvyklém úsilí nebo v důsledku nedostatku pohybu, sezónních změn nebo nepřiměřené stravy. Únava může být také duševní a projevovat se jako úzkost, stres a demotivace.

Podívejme se na některé nejběžnější typy únavy a její příznaky.

Ikona s číslem 1

Únava v práci

Často může váš pocit únavy souviset s prací. I když vás práce baví, někdy si od ní nedokážete odpočinout. Práce na doma, problémy se zvládáním stresu, nadměrné pití kávy nebo uspěchaný oběd – to vše může být příčinou vaší únavy. Mezi příznaky únavy z práce patří: potíže se soustředěním, roztržitost, pokles výkonnosti, podrážděnost a asociálnost.

Icon with number 2

Únava po sportu

Fyzická aktivita je pro vaše zdraví dobrá. Při cvičení však vaše výživové potřeby rostou. Pokud tělu nedodáte dostatek živin, může to vést k nerovnováze, která je příčinou únavy a extrémního vyčerpání. Například hořčík a železo jsou dva základní minerály, které jsou odpovědné za přeměnu energie. Dalšími důvody mohou být: nedostatek hydratace před, během a po sportu, nevhodný čas cvičení nebo přepínání sil. Příznaky únavy po sportu se mohou projevit jako: svalová slabost, křeče nebo potíže se zotavením.

Icon with number 3

Sezónní únava

Často se vyskytuje na podzim a v zimě. Nedostatek vitamínu D může vést k vyčerpání. Pokud netrávíte dostatek času venku, vaše pokožka nemá šanci absorbovat dostatek slunečního světla umožňujícího tělu produkovat vitamín D. V zimních měsících se také mění vaše návyky, vaše životní tempo se zpomaluje, nemusíte mít dostatek čerstvého ovoce a zeleniny, které vaše tělo zásobují vitamíny a minerály. To je zcela normální. Pokud se však u vás objeví příznaky jako: neobvyklý nedostatek nadšení pro volnočasové aktivity, vyhýbání se společenským událostem, nedostatek energie nebo onemocnění ihned po příchodu zimy, můžete trpět sezónní únavou.

Mladá žena mixuje povzbuzující smoothie

Výše popsané důvody pro únavu a vyčerpání souvisí s vaším životním stylem, sezónními podmínkami nebo konkrétními okolnostmi a lze je ovlivnit některými změnami a úpravami. Existuje však také zdravotní stav zvaný syndrom chronické únavy, který se může projevovat roky. Ti, kdo tímto syndromem trpí, se cítí ohromně vyčerpaní, v průběhu nemoci dochází ke ztrátě vitality, síly a energie. Člověk je příliš unavený, aby mohl vykonávat své běžné činnosti, a snadno se bez zjevného důvodu vyčerpá. Další příznaky jsou:

  • celková bolest, bolest svalů a kloubů,
  • duševní únava, úzkost a deprese,
  • časté infekce,
  • závratě,
  • snížení libida.

Neexistuje jasná, jediná příčina tohoto onemocnění a ovlivňujících faktorů může být více. Tento syndrom může být vyvolán virovým onemocněním, jako je nachlazení nebo chřipka, nebo stresující událostí. Toto onemocnění může být doprovázeno chřipkovým onemocněním, které způsobuje poruchu spánku. Nedostatek spánku tělu neumožňuje zotavení, což může vést ke snížení absorpce živin. Léčba chronické únavy patří do rukou lékaře.

Existuje několik jednoduchých řešení pro boj s běžnou únavou.

Ikona s číslem 1

Spánek.

Dodržování pravidelného spánkového režimu a pravidelný spánek o minimální délce 7-9 hodin může tělu pomoci, aby se zotavilo a abyste se každý den probouzeli plní energie.

Ikona s číslem 2

Zdravá výživa.

Pokud chcete neustálou únavu zahnat, obohaťte svou stravu o spoustu ovoce a zeleniny, které obsahují potřebné vitamíny a minerály. V zimě si vybírejte potraviny bohaté na vitamín D. Lidé, kteří hodně cvičí, by měli svému tělu dodat minerály, jako jsou hořčík a železo. Pokud potřebujete více energie, hledejte zdroje vitamínů skupiny B. I když si však myslíte, že se stravujete zdravě, stále vám mohou chybět některé vitamíny a minerály. Některé druhy ovoce a zeleniny jsou pouze sezónní a mohou obsahovat různé množství živin. V takovém případě by pro vás mohl být multivitamín Supradyn CoQ10 energy vhodným řešením. Byl navržen tak, aby dodal tělu dostatek vitamínů a minerálů, abyste se každý den mohli cítit silní a zdraví. Lze jej užívat denně, ideálně spolu s jídlem. Tablety Supradyn CoQ10 energy jsou komplexním doplňkem stravy s vysokým obsahem vitamínů a minerálů.

Ikona s číslem 3

Pravidelně cvičte.

Lidé často říkají, že jsou na cvičení příliš unavení. Je však prokázáno, že fyzická aktivita vám může pomoci uvolnit více energie. Pokud nemáte rádi dlouhé běhy nebo vyčerpávající cvičení v tělocvičně, může vám v boji s únavou pomoci i 15 minut chůze.

Doplněk stravy Supradyn CoQ10 energy vám může pomoci dobít vaše baterky. Spolu s lékařským vyšetřením, podpůrnými terapiemi a změnami životního stylu může hrát důležitou roli při úlevě od únavy.

Pokud se stále cítíte unavení a myslíte si, že vám nic nepomáhá, měli byste se poradit s lékařem a nechat se vyšetřit, zda netrpíte skrytými zdravotními problémy.

Objevte Supradyn

Tablety Supradyn CoQ10 energy

Šumivé tablety Supradyn CoQ10 energy

Šumivé tablety Supradyn CoQ10 energy

Dobijte si baterky se šumivými tabletami s pomerančovou příchutí Supradyn CoQ10 energy.

Polykací tablety Supradyn CoQ10 Energy

Polykací tablety Supradyn CoQ10 energy

Dobijte si energii s polykacími tabletami bez umělých barviv a sladidel Supradyn CoQ10 energy.